fredag 25 december 2009

Hemmagjorda julklappar

Nu äntligen kan jag blogga om dom julklappar jag gjort själv. Alla verkade uppskatta sina hemmagjorda klappar...

Min far fick en halsduk. Här har B fått agera modell...

Mönster: Ur boken Väldigt virkat
Garn: Drops Alaska, mörkbrunmelerad (nr 50)
Virknål: Nr 4
Plus: Snygg och enkel att virka. Jag gillar speciellt fransarna.
Minus: Eftersom man virkade halsduken på längden tog varje varv väldigt lång tid att virka. Kanterna blev lite ojämna eftersom jag inte riktigt hade lärt mig det här med att vända när man virkar stolpar.

Min mor fick en brödkorg.

Mönster: Från Med nål och tråd
Tyg: Från Ikea
Plus: Nu gjorde jag den 23 cm i diameter och 23 cm hög. Känns som en bra storlek.
Minus: -

Till min syster hade jag sytt en kasse. Sedan fyllde jag den med allehanda trevliga ting; böcker, kaffe, te, choklad och duschcreme.

Mönster: Knåpmoderns
Tyg: Från Ikea
Plus: -
Minus: -

1 kommentar:

  1. Alla julklapparna var väldigt fina. Och blev uppskattade. Kul och personligt också med något man gjort själv.

    SvaraRadera