onsdag 11 augusti 2010

Applikation



Jag hade en gammal t-shirt med fjärilar på som jag egentligen tyckte mycket om. Tyvärr blev det med tiden diverse hål i tyget. Synd på dom fina fjärilarna, tänkte jag! Jag klippte ut fjärilarna och en av dom har fått bli en applikation på en tröja till dottern.
En utmärkt beskrivning av hur man syr på applikationer har jag hittat här.
Jag hade en ambition om att köpa en second hand-tröja men hittade tyvärr ingen enfärgad i dotterns storlek. Jag får väl sy en själv nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Jättensnygg! Och så praktiskt att kunna återanvända saker man har hemma.

    SvaraRadera
  2. Jättesmart! Gamla kläder som fått hål i sig har man ju hemma, och gillar man dem är det ju superkul med ett extra liv :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Smart att återanvända kläder. Jag har också gjort det en del men man borde egentligen göra det oftare.

    Kul att du vill vara med i min utlottning!

    SvaraRadera