torsdag 1 september 2011

Pyjamasar


Stora tjejens favoritpyjamas börjar bli för liten. För ett tag sedan bytte jag till mig ett tyg som var riktigt mjukt och gosigt i kvalitén. Perfekt till en pyjamas. Tyget räckte inte riktigt till både långärmad tröja och långa byxor, så jag valde att göra byxorna lite kortare. Benen är ju oftast under täcket ändå.
Byxmönstret kommer från Welinders bok och är samma som akrobatbyxorna jag sytt tidigare. Tröjmönstret kommer från Lennartssons bok "Sy barnkläder av mjuka tyger".
Tyget är interlock från JNYdesign. Mudden kommer från Bibbis textil och har också använts som kantband i hals och ärmslut.


Lilla tjejen fick ju också en hemmasydd pyjamas. Men jag har inte lagt upp någon livebild tidigare. Mönstret kommer från Meedoms bok och ska vara en stl 62. Jag skulle nog snarare säga att det är som en stl 68. (Inte lätt att ta en bra bild på en sprallig bebis...)

3 kommentarer:

  1. Men så fina de är i sina fina pyjamaser!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Så goa de ser ut! Den röda interlocken är ju väldigt tjock och mysig.

    SvaraRadera
  3. Så herlige pyjamaser du har sydd!!!De så riktig så myke og behagelige ut:)

    SvaraRadera