torsdag 5 januari 2012

Muddbyxor till lillan


Lilltjejen behövde några nya långbyxor. Hon har ärvt större delen av sina kläder av storasyster, men eftersom dom är födda olika säsonger var en stor del av byxorna i nuvarande storlek sommarbyxor.
Byxorna är sydda enligt mönster ur Lennartssons bok, Sy barnkläder av mjuka tyger. Trots att jag jämförde med ett par köpebyxor blev dom mindre än jag tänkt. Men modellen är i och för sig en lite tajtare variant av byxor. Dom sitter i alla fall bra och lillan verkar nöjd.
I dag har jag sytt ett par byxor av en annan modell. Jag bloggar om det när det finns livebild.

3 kommentarer:

  1. Jättefina! Och vad lik storasyster hon är! Så söt! Ser att hon och melvin har två lika dana leksaker, flodhästen från Ikea och djurfarmen man kan trycka och spela på :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fina de blev! Jag gillar den stilrena känslan när mudden och byxorna är i samma tyg. Ska jag nog låna någon gång.

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

    Hoppas att du vill vara med igen.

    Kram Bea

    SvaraRadera