onsdag 28 oktober 2009

Mössa till dottern

Det har varit lite tunt med uppdateringar av nya alster på sistone. Har pysslat med lite olika projekt och i förrgår tog jag äntligen tag i en virkad mössa som jag tänkt göra länge.


Mönster: Det här
Garn: Drops Eskimo
Plus: Den blev snygg och gick väldigt snabbt att göra.
Minus: Tanken var ju att mössan skulle bli till mig själv. Men trots att jag virkade med samma garn och nål som i beskrivningen blev den ju uppenbarligen för liten till mig. Som tur väl är passar den hyfsat på dottern. Ska kontrollera masktätheten noggrannare i fortsättningen helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Wow, så DUKTIG du är!

    Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling nu där du kan vinna en valfri väggtext. Massor av fint att välja på.

    Ha en mysig kväll :)

    SvaraRadera