torsdag 8 oktober 2009

Presentprojekt

Jag har en kompis som väntar en bebis inom kort och jag har tänkt ge dom lite hemmasydda saker i stället för att köpa kläder som alla andra. Det blir haklappar och en "dagis"kasse. Nu är två av tre haklappar färdiga. Den första sydde jag i ett plastat bomullstyg och jag blev riktigt nöjd med den.


Mönster: Samma som till de föregående haklappar jag sytt.
Tyg: Plastad bomullsväv inköpt på Stadsmissionen på Skånegatan.
Plus: Riktig snygg. Inga problem med kantbanden.
Minus: -

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är, jag önskar att jag kunde sy så fint.

    Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling nu, du kan vinna ett valfritt smycke (bla. Oxxo design).

    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimangen!

    Självklart vill jag vara med och tävla!

    Jag lägger till din blogg i min blogglista.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera