onsdag 16 februari 2011

Omlottbody 1.1



Mönster: Från Nefertari Creations
Tyg: Bomullsjersey med elefanter och svart muddväv från Stoff och Stil
Plus: Kantbanden är jag supernöjd med. Nu gjorde jag dem lite bredare för att få plats med knapparna. Och så sträckte jag dem lite, lite...
Jag har också lärt mig hur man kan få det snyggare med kantbanden vid t ex ärmsluten genom att vika och sy fast med raksöm från rätsidan.
Minus: Jag var lite för slarvig när jag satte fast knapparna, det kan bli bättre till nästa gång.
Men summa summarum är jag helnöjd! Och perfekt kan det ju knappast vara när man precis har lärt sig sy kläder...

7 kommentarer:

  1. Jättesnygg!!!Fasiken vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Den ser jättebra ut! Proffsigt!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken söt body :-) Kikade in för att säga att det är jätteskoj att du är med och sprider återbruks-glädjen! Tjoho, jag blir glad!

    SvaraRadera
  4. Den är ju jättefin! Ser köpt ut - min första tanke var: "Har hon lagt upp en bild på en PoP-body?!"

    Bravo!

    SvaraRadera
  5. Det tar sig du!
    (ps. kom "hem" till mig och tävla om en nåldyna, alltid bra att ha!) :)

    SvaraRadera
  6. Supersnygg!!! Jag har det där tyget, fast i brunt med orange elefanter, gillar mönstret jättemycket.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du är jätteduktig!

    SvaraRadera