söndag 1 maj 2011

Singoalla av Iris visa



Jag har varit nyfiken på tyg i bambu och för ett tag sedan köpte jag s k Iris visa från Strömming Design. Kvalitén är väldigt mjuk och det ska vara svalt att använda på sommaren. Därför fick det bli en singoallaklänning till dottern att ha nu i sommar.
Mönstret kommer från boken "Sy & strik børnetøj 4-10 år" av Ulla Welinder. Boken är en historia i sig. Den trycks inte längre och finns heller inte att låna på något bibliotek i Sverige. Efter att ha letat med ljus och lykta över hela nätet, fick jag till slut tag på den via en dansk annonssajt.
Stl 104/110.

4 kommentarer:

  1. Ser super fin ut! Riktigt gullig modell på klänning! :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! Men varför kan de inte bara trycka fler av den där boken?? Vill ha den.

    SvaraRadera
  3. Visst är det sjukt att dom inte trycker nya. Det verkar ju vara ett väldigt drag efter den. Säg till om det är något särskilt mönster du är intresserad av.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin! Det gör sig bra som singoalla, har också sytt en men den hann flytta innan jag hann fota! Synd att tyget är så svårt att fota! Underbar modell, jag har 0-3 års boken och har använt det mönstret som utgång i mitt singoallamönster. Ja den större boken skulla man ju ha också!

    SvaraRadera