fredag 25 september 2009

Bokfynd


Var på Stadsmissionens försäljning på Kungsholmen tillsammans med syrran. Hittade den här boken som jag faktiskt har varit lite sugen på att köpa innan. Nu blev det till en billig peng och för en god sak dessutom. Är sugen på att testa en del av grejerna. Vill ju gärna lära mig sy i mjuka tyger och det här kan ju vara ett bra sätt. Man behöver kanske inte vara lika rädd att göra fel om det är gamla kläder man använder.

Vi var på en liten "turné" på diverse second hand-butiker. Jag hittade också en bit plastad bomullsväv som ska användas till att sy fler haklappar.

Jag var också och hämtade garn som jag beställt på Garnaffären. Så nu blir det en poncho förhoppningsvis. Köpte också en nål för att kunna virka mössan jag tänkt skulle matcha halsduken.

Så med andra ord finns det en del projekt att bita i framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar