onsdag 23 september 2009

Ponchon blev en mössa

Jag köpte garn för att virka en poncho. Jag hade inte riktigt fattat att jag borde testat masktätheten innan jag började virka. Framför allt då jag virkade med ett annat garn än det som angavs i beskrivningen. Jag insåg rätt snart att ponchon skulle passa en väldigt liten person. Först tänkte jag tanken att fortsätta virka och få det till en halsduk. La ner även denna plan och bestämde mig för att försöka göra en mössa till T. Bara det att mössan blev större än jag tänkt och det slutade helt enkelt med en mössa till mig. Det finns i och för sig mer garn kvar så det ska nog kunna bli en mössa till T också så småningom. Nytt garn är också beställt för att kunna göra en poncho.



Mönster: Finns här
Garn: Inköpt på Marias garn på St Paulsgatan, vet ej märke
Plus: Blev snygg
Minus: Blev lite ojämn baktill där varven börjar/tar slut eftersom jag inte hade full koll på maskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar