tisdag 8 september 2009

Virka + lite andra projekt

Nu har jag fått virkböckerna jag beställde. Jag bestämde mig för att som första projekt virka en halsduk till mig själv. En av böckerna rådde nämligen att göra något som var rakt och inte med några krångliga mönster. Var i dag och inhandlade garn och virknål hos en trevlig dam på Garn & Sybehör vid Greta Garbos torg.


Jag har också lånat några böcker om klädsömnad på biblioteket:

Sy kläder av mjuka tyger - Åsa Lennartsson, 1982
Sy barnkläder av mjuka tyger - Åsa Lennartsson, 1985
Barnkläder, Sy och sticka till barn 0-3 år, Hanne Meedom & Sofie Meedom, 2001

Jag har nog blivit lite klokare när det gäller att sy i s k mjuka tyger. Har förstått att jag behöver införskaffa en ny nål till symaskinen.


Kommande projekt:
  • Virka en halsduk
  • Sy en singoallaklänning i "vanligt" tyg
  • Sy en singoallaklänning i mjukt tyg
  • Sy haklappar
  • Konstruera mönster till dregellapp
  • Leka med symaskinen och lära mig mer om dess funktioner/olika sömmar


I helgen var vi i Halmstad och jag passade på att köpa några tyger på Emmaus. Emmaus i Halmstad har ett mycket bra utbud tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar